ooch det gick inte.

ja oj, 2 inlägg på mindre än en timme, det måste bara vara rekord för denna blogg :)
 ja gick å la mig men mkt riktigt gick det inte att somna, ja försökte inte ens.

ja blev bara arg ,ledsen och besviken ännu mera. ja tänker inte ta emot ett sådant erbjudande förrän våran vardag ser normal ut. ja är hellre med dig fler dagar om året än utomlands en vecka eller två. helst både och men det kommer inte ske. inte som de sett ut nu i några månader..

att kunna planera en vardag fritid är mer värt än något annat. just nu funkar det inte. ja tänker inte ens försöka för ja blir ändå bara besviken i slutändan. jag vill kunna leva som om man dog imorgon, det är precis vad som kan hända nämnligen... inte som att, ja jobbar ihjäl mig för att kunna vara ledig påsken som ja ändå är ledig och för att få extra pengar principen. nej tack, den håller inte. pengar är inte allt, det är en stor del men långt ifrån allt. minnen och upplevelser det är livet, det är det man kommer komma ihåg i slutändan, därför vill ja leva för de också.

 se det så här. ja bestämmer mig för att jobba iställlet för att ta mina 4 veckor semester i år, jag menar, ja får ju mer pengar i plånkan och så får ja ju va på mitt kära jobb som betyder mer än allt annat. ärligt talat, finns det folk som tänker så? ja det gör ju de, och det är tragiskt. sök hjälp.

men, än en gång är det ju jag som gör valet att stanna i denna onda cirkel som vi kallar de (även du senast igår). varför gör jag de? jo nämnligen för att ja älskar dig, du betyder Allt. allt, fattar du de?
jag vill inte ta klivet ut igen. ja vill verkligen inte. men ja kanske är så illa tvungen för ja vill inte känna så här. om det är något ja avskyr så är det onda cirklar som går att göra något åt men ingen gör något åt. du kanske vore hitta dig en extrajobbande flickvän, och ja en pojkvän som vill ta vara på livet. det hade ju vart mer passande, egentligen.. men den tanken vill ja inte tänka, men den dyker upp lite då och då. det låter kanske löjligt men så är det ju.

tanken på att ens skaffa barn, (vilket ja mer än gärna skulle vela göra) finns inte, ja vill inte bli en "ensamstående" mamma vart kaarlsloken är på jobbet 24 timmar om dygnet osv. den tanken får mig att må illa och därför avstår ja. att ha familj kräver ännu mera pengar, och huuuur jävla mkt hade det inte då behövts jobbas om det inte räcker till nu utan barn dessutom. den tiden finns inte. jag vill inte höra ungarna säga. "varför är inte pappa hemma"  och då behöva ge svaret, han är hellre på jobbet än hemma. det gör att ja får magont, men ja skulle heller inte vela ljuga och säga att pappa måste jobba. (för det måste han inte.) nu gick det här liite till överdrigt. i know. men det skiter ja i :-) i dont caare. ja ska bli egoist, och hitta på saker själv. bara för mig själv. jees, den tanken har ja haft länge nu men det har som inte skett ännu. för ja har hoppats. kanske dags att sluta med de nu eller vad säger ni? :P

lev livet varje dag, som om det var den sista dagen du lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0